archyvas.vz.lt

"Verslo žinių" archyvas

       
•  Išplėsta paieška
•  Rasti konkretų leidinį
•  Pagalba
   
RSS
Ieškota: 

 
Spausdinti

Sportas turi būti saugus

2004 06 04, VŽ, Nr. 108, Savaitgalis, Nr. 22, 12p.
Daugelis sėdimą darbą dirbančių žmonių pasižada: prasidės atostogos, tada ir pasportuosiu. Medikai įspėja, jog pulti nuo stalo prie aktyvių treniruočių pavojinga, nes galima traumuoti sąnarius.

Kaip reikėtų elgtis tiems, kurie visus metus nesportavo, bet vasarą planuoja atostogauti aktyviai?
"Daugelis mūsų neįsivaizduoja atostogų be sporto. Iš tiesų tai puikus būdas sustiprinti sveikatą, atsikratyti kelių nereikalingų kilogramų, pagerinti savijautą ir darbingumą. Kita vertus, traumos ir jų pasekmės - dažnai neišvengiamas sportuojančių žmonių palydovai",- sako Andrius Šaikus, Vilniaus privačios medicinos klinikos "Kardiolita" ir Vilniaus greitosios pagalbos universitetinės ligoninės traumatologas ortopedas.
Gydytojas tvirtina, kad didesnė riziką patirti traumas kyla nereguliariai sportuojantiems, savo fizines galimybes pervertinantiems žmonėms, kurie nori per trumpą laiką pasiekti maksimalių rezultatų. Rizikingiausios šiuo požiūriu sporto šakos: krepšinis, futbolas, žiemą - ledo ritulys.
Riziką patirti traumas didina ir įgimti veiksniai - įgimtas raiščių laisvumas, plokščiapėdystė, stuburo iškrypimas, silpnesnė kai kurių raumenų veikla.

Dedamas ledas
Kokie požymiai būdingi, sumušus sąnarį ir kaip jį reikėtų gydyti?
Traumatologas p. Šaikus aiškina, jog būdingiausi ūmios traumos simptomai yra šie:
skausmas, patinimas, paraudimas, kraujosruva. Susižeidus nesmarkiai, pakanka uždėti ledą ir tvarstį, pakelti pažeistą galūnę. Reikėtų žinoti, sako medikas, kad jei sumuštą vietą skauda ir tinsta smarkiai (ypač sąnarių srityje), kai žmogus negali minti susižeista koja ar ji deformuojasi, būtina kreiptis pagalbos į medikus. Jei pagalba pavėluota, tai neretai sunkina gydymą ir gali visai arba iš dalies apriboti žmogaus galimybes sportuoti ateityje.

Jautriausias - kelio sąnarys
Sporto medikai tvritina, jog dažniausiai pažeidžiama kūno dalis - kelio sąnarys. Priekinio kryžminio raiščio, meniskų, sąnarinės kremzlės pažeidimai yra būdingi profesionalas ir mėgėjams krepšininkams, futbolininkams. Traumavus kelio sąnarį, neretai prireikia ir chirurginio gydymo.
Kita problema, varginanti sportuojančius žmones, - raumenų ir sausgyslių nuovargio ("overuse") traumos. Šie pažeidimai atsiranda daug kartų atliekant vienodus judesius, dėl to sausgyslės ir raumenys apkraunami per daug, o tai lemia jų lėtinį uždegimą. Būdingiausia šių pažeidimų vieta - alkūnės ir kelio sąnariai. Šie pažeidimai, teigia gydytojas, neretai atsiranda nevisavertiškai gydant ir reabilituojant sąnarius po ūmių traumų.
Sąnario nuovargio traumas galima atpažinti iš skausmo fizinio krūvio metu ir baigus sportuoti, iš to, kad sunku atlikti judesius sąnariu, patinimo.

***
Patarimai, kaip išvengti sąnarių skausmo sportuojant:

x Sportuokite reguliariai, venkite maksimalių fizinių krūvių.

x Pradėjus sportuoti, būtina apšilti, būtinas tinkamas inventorius, apranga, patogi sportinė avalynė.

x Jeigu jums per 40 metų ir norite pradėti sportuoti, esate anksčiau patyrę traumų ar chirurginių intervencijų, jaučiate skausmą, patinimą, traška sąnariai, skundžiatės nugaros skausmu - pasikonsultuokite su gydytoju ortopedu ar kitos srities specialistu.

x Pajutę skausmą, kreipkitės į medikus. Laiku paskirtos profilaktinės priemonės ar gydymas padės išvengti traumų ir skausmų ateityje.


reklama:
Spausdinti Persiųsti   < atgal ^ į viršų
 
DAUGIAU APIE ASMENIS
DAUGIAU APIE ĮMONES