archyvas.vz.lt

"Verslo žinių" archyvas

       
•  Išplėsta paieška
•  Rasti konkretų leidinį
•  Pagalba
   
RSS
Ieškota: 

 
Spausdinti

Čempionas sėkmingai mina verslo pedalus

2006 01 13, Verslo žinios, Nr. 9, 13p., Mano verslas
 Straipsnio PDF versija
UAB "Egminda", prekiaujanti dviračiais ir žiemos sporto inventoriumi, valdanti prekybos tinklą "Umarai", pernelyg plėstis neskuba - bendrovė ieško klientų, kurie nusivylė pigiais ir nekokybiškais gaminiais.

"Sakoma, jog reikia užsiimti, tuo ką moki. Apie dviračius išmanau daug, klientui galiu patarti. Dauguma mūsų darbuotojų taip pat dviratininkai. Žiemą slidinėjame - jau 5 m. prekiaujame ir žiemos sportui skirtu inventoriumi. Džiugiu, jog daugelį mūsų argumentų pirkėjai pripažįsta, nes jie - iš patirties. Dirbame remdamiesi savo žiniomis", - neslepia Gintautas Umaras, UAB "Egminda" vadovas, Seulo olimpinis čempionas.
Jis atskleidžia savo sėkmės strategiją: įmonės klientai - tai žmonės, kurie didžiuosiuose prekybos centruose įsigyja labai prastą ir pigų dviratį. Jie būna įsitikinę, jog vienaip ar kitaip, tai - daiktas su dviem ratais, tačiau juo nusivylę ateina pirkti pas specialistus.
"Mes atstovaujame žinomiems gamintojams, nors turime ir pigesnių dviračių bei kitokio sportinio inventoriaus. Į Lietuvą netrukus bus atvežtas toks pat dviratis, kuriuo važiuoja garsusis Lance Armstrongas", - žada p. Umaras.
Tokia veiklos strategija pasiteisino - per 10 m. bendrovė nuo vienos parduotuvės Vilniaus Pilies gatvėje išaugo iki prekybos tinklo. Įmonėje dirba 20 žmonių, kurių vasarą, sezono metu, padaugėja iki 40.

Plėstis neskuba
"Netgi pirmosios parduotuvės nesubsidijavome - ji išsilaikė pati. Neturime tikslo steigti po prekybos tašką kiekviename mikrorajone ar didesniame miestelyje. Iki šiol neturime savo parduotuvės Kaune, nors žvalgomės į šį miestą. Kartais perspektyviau dirbti su vietos verslininkais, kurie mums atstovauja ir puikiai išmano vietinę rinką", - pasakoja p. Umaras.
Verslininkas įsitikinęs, jog noras labai sparčiai plėstis gali prišaukti bėdą. Tai pasiteisina nebent keliose specifinėse verslo srityse, tačiau ne tuomet, kai prekiaujama nišiniu produktu.
"Dviračių rinkoje, kaip ir kitur, yra cikliškumas. Nuo 1997 m. gaminiai kasmet pigo. Dabar jau treti metai produkcija brangsta. Viena iš šio reiškinio priežasčių - Tolimuosiuose Rytuose nebepakanka energijos ir žaliavų. Be to, labai atsiliepė ir ES mėginimai ginti rinką, dėl to padidėjo muitai", - analizuoja p. Umaras.
"Egminda" plėsdamasi laikosi savos strategijos - niekada neskubina įvykių. Nors verslininkas neslepia, jog mėgsta rizikuoti, tačiau versle viską labai gerai apskaičiuoja.
"Netgi kai sudegė mūsų sandėliai ir patyrėme milžiniškus nuostolius, kurie tokio dydžio įmonę kaip mūsų galėjo sužlugdyti, išgelbėjo tai, jog kitados buvo ramiai atsisėsta, apsvarstyta ir nepagailėta kelių tūkstančių litų draudimui. Manau, jog santūrumas versle labai svarbu. Nors jei liūtas tyliai guli, dar nereiškia, jog jis nemedžioja, tačiau vaikytis neriebaus zuikio irgi neverta", - aiškina p. Umaras.

Nebesigėdija dviračio
"Manau, jog dviratis ir kompiuteris - du daiktai, kuriuos žmonės labiausiai trokšta laimėti loterijose, ypač - vaikai", - šypsosi p. Umaras. Pasak jo, dabar, palyginti su 1999-2000 m., aktyviai dviračiais važinėjančių žmonių labai padaugėjo.
Bendrovė, norėdama praplėsti rinką, užsiima ir dviračių sporto populiarinimu - prisijungia prie savivaldybės rengiamų akcijų, remia sporto klubus.
Įmonės vadovas palankiai vertina netgi prieš kelerius metus plačiai nuskambėjusią "oranžinio dviračio" akciją, per kurią savivaldybė prarado kelis šimtus šių transporto priemonių:
"Reklamos atžvilgiu tai buvo labai geras žingsnis - vilniečiai nustojo gėdintis važinėti dviračiais, ko, deja, negalima pasakyti apie provinciją", - teigia čempionas.
Verslininkas tikisi, jog ateis tas laikas, kai žmonės verčiau važiuos dviračiu nei sukiužusiu automobiliu, į kurį gali įpilti tik 3 litrus degalų. Kol kas dviratis Lietuvoje - tik laisvalaikio praleidimo priemonė.
"Ši transporto priemonė išpopuliarės, kai atsiras tinkama infrastruktūra ir tėvai nebebijos, kad vaikas su juo važiuotų į mokyklą", - įsitikinęs p. Umaras.


reklama:
Spausdinti Persiųsti   < atgal ^ į viršų
 
DAUGIAU APIE ASMENIS
DAUGIAU APIE ĮMONES